Gun Forums banner

1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
Joined
·
3,143 Posts
nice
 

·
Premium Member
Joined
·
7,393 Posts
its always a good idea to jam a cartridge even harder into the chamber when there is an issue.
 

·
Registered
Joined
·
3,143 Posts
^^

yea - he looked like he was doing the damn river dance instead sending lead down range :lol:
 

·
Fanatical Feline
Joined
·
5,279 Posts
That had to be a squib load..

The ammo shitty only half the propellant burned and stuck a round in the barrel, next round boom!

Guess he also does not know to wait 20 seconds after a round does not fire..
 

·
Premium Member
Joined
·
7,393 Posts
Some people fucking scare me with how dumb that they can be. All I know is that he was lucky to get off that light. I had a case burst on me with my BRNO 98/22 Mauser and it does sure suck to get a face full of powder and debris. This is when I found some of my surplus Turk 8mm had cracked cases from the box. I know check them all before loading.
 

·
Registered
Joined
·
534 Posts
If my rifle had misfired that many times on me I'd have cleared it and pulled the bolt out to see if there was an obstruction like fatcat said. That looked more like a bad round/ cracked casing, though. Looked like he was using cheap, shitty ammo.
 

·
Annihilator
Joined
·
4,782 Posts
Hhahah, had to watch it again for the forward assist motions! lol

I hardly ever use my forward assist.
 

·
Registered
Joined
·
395 Posts
Foreward assists always make me laugh. "Hey guys, this round is obstructed and won't feed or fire. Think I should take it out?" "HELL NO!!! JAM THAT SUCKER IN THERE AND MAKE IT WORK!!!
 

·
Negative Nancy
Joined
·
1,164 Posts
brucelee said:
Hhahah, had to watch it again for the forward assist motions! lol

I hardly ever use my forward assist.
you should NEVER use your forward assist. if the round won't chamber, you stop firing, and toss the round. if it continues, you stop altogether and repair the weapon.
 

·
Registered
Joined
·
534 Posts
I wouldn't say "never". While the forward assist should never be used in lieu of a remedial action drill, you should always give it one good 'tap' after preforming a brass check. About 90% of the time, at least with the ARs I've fired, the bolt will not fully re-seat after a brass check.
 

·
Registered
Joined
·
9 Posts
I fired some questionable ammo today. Some reloaded shit that the range had for their machine guns and I had 2 rounds not fire, but luckily nothing like that happened. I'd hate to be in a life or death situation with crappy ammo like that.
 

·
Negative Nancy
Joined
·
1,164 Posts
OD Moose said:
I wouldn't say "never". While the forward assist should never be used in lieu of a remedial action drill, you should always give it one good 'tap' after preforming a brass check. About 90% of the time, at least with the ARs I've fired, the bolt will not fully re-seat after a brass check.
why brass check? leave the bolt open or let it fly on a round.

i've never had a situation that would require me to check to see if there's a round loaded. if the gun needs a round close the bolt. if it doesn't, pull the crappy charging handle and lock it back.
 

·
Registered
Joined
·
534 Posts
Meh. On the range it might not matter, but in a life or death situation, it pays to be sure. Otherwise, you're right.
 

·
Registered
Joined
·
767 Posts
OD Moose said:
Meh. On the range it might not matter, but in a life or death situation, it pays to be sure. Otherwise, you're right.

When I load and make ready during competitions. I load the rifle and then remove the mag, if the top rounds is now on the other side, you know a round loaded
 
1 - 18 of 18 Posts
Top